Obserwatorium Kultury: Edukacja w publicznych teatrach dramatycznych w Polsce

rokoko_tondo_250Dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozpoczęliśmy nowy projekt badawczy w ramach Obserwatorium Kultury Fundacji Rokoko. W ten sposób włączyliśmy się w obchody 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Naszym zadaniem jest zbadanie, jak wyglądają programy edukacyjne w publicznych teatrach dramatycznych.

W pierwszym etapie skupiamy się na opisie historii teatralnej edukacji widzów oraz analizie zjawiska zwanego „zwrotem edukacyjnym” w teatrze. Naszą tezą jest to, że współczesne instytucje dbają o rozwój widowni i rozszerzają swój program poza prezentację spektakli. W kolejnych tygodniach zajmiemy się analizą teatralnych programów edukacyjnych, czyli działaniem instytucji w praktyce.

Dzięki badaniu chcemy stworzyć obraz edukacji w publicznych teatrach dramatycznych w Polsce, a także przygotować zestawienie najciekawszych praktyk i studiów przypadków, które będą stanowiły inspirację dla innych instytucji i organizacji.

Zadanie „Edukacja w polskim teatrze” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zobacz też:

rokoko_logo_250